Informare de presă
Joi,
15 aprilie a.c. marchează
încheierea campaniei de informare
anuală a participanţilor la fondurile de pensii private. Reamintim că la
această dată expiră termenul limită
până la care administratorii au obligaţia* de transmite în scris, gratuit, fiecărui participant, la ultima adresă de corespondenţă
comunicată, informaţii despre evoluţia contului de pensie privată în anul
precedent, activul personal, respectiv numărul de unităţi de fond şi valoarea
acestora, precum şi date despre situaţia financiară a fondului de pensii
private şi a societăţii de pensii.
Cu această ocazie, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) recomandă
tuturor participanţilor să verifice transmiterea scrisorii anuale de informare.
În cazul în care această scrisoare întârzie să apară, participanţii pot solicita
în mod expres administratorului de fond îndeplinirea obligaţiilor de informare,
având posibilitatea de a apela, în ultimă instanţă, la CSSPP pentru
soluţionarea eventualelor probleme de comunicare apărute între participant şi
reprezentanţii fondului de pensii.
Pe această cale, în vederea asigurării
unei bune comunicări, îndemnăm participanţii să se adreseze administratorului fondului
de pensii private la care au aderat, pentru reactualizarea
datelor de contact înscrise în adeziune, cu ocazia fiecărei modificări a
acestor date.
Obligaţiile
anuale de informare, prevăzute în legislaţia secundară a sistemului de
pensii private, se alătură celorlalte drepturi şi facilităţi privind transparenţa actului de administrare a
activelor participanţilor şi accesul la educaţie
financiară.
Astfel, suplimentar obligaţiei de
informare anuală, la cererea participanţilor, administratorul are obligaţia de
pune la dispoziţia acestora, în mod gratuit informaţii privind participarea la
fondul de pensii private, în condiţiile prevăzute de legislaţie. Cuantumul
tarifului pentru acordarea acestor informaţii nu poate depăşi costul efectiv al
punerii la dispoziţie a informaţiilor. De asemenea informaţii privind situaţia
activelor pot fi accesate şi on-line prin intermediul facilităţilor oferite de paginile
de internet ale fondurilor de pensii sau folosind site-ul www.csspp.ro
Exercitarea dreptului de informare şi
educaţie financiară ajută la aprecierea performanţei fondului de pensii, a riscurilor
şi oportunităţilor existente la un moment dat şi contribuie la o înţelegere cât
mai corectă a conceptelor specifice sistemului de pensii private.
Informarea corectă este cea mai bună măsură
de siguranţă!
* Conform Art. 18 din Norma nr. 5/2008, privind obligaţiile de raportare şi transparenţă
în sistemul pensiilor facultative şi respectiv Art. 18 din Norma nr. 4/2008
privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor
administrate privat emise în aplicare legilor care stau la baza sistemului de
pensii private: Legea nr. 411/2004
privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare şi Legea nr. 204/2006 privind fondurile de
pensii facultative, cu modificările şi completările ulterioare.
Data: 2010-04-14
Direcţia Comunicare şi Relaţii Internaţionale: comunicare@csspp.ro